Wycieczka do Drezna 4 marca 2018 r.

W niedziele 4 marca 2018 r. udaliśmy się na dalsze zwiedzanie kraju naszych zachodnich sąsiadów. Tym razem było to Drezno. Na dworcu głównym czekał na nas pan Witold – przewodnik, który wyruszył z nami na zwiedzanie miasta, zwanego miastem baroku ze względu na wiele znajdujących się tu słynnych zabytków z tego okresu. Mijaliśmy kolejno poszczególne zabytki, zatrzymując się przy nich, słuchając o związkach tych miejsc z Polską poprzez postać króla Augusta II Mocnego. Zobaczyliśmy między innymi Stare Miasto, odbudowany w 2004 r. kościół Frauenkirche, jedyną w mieście katedrę katolicką Hofkkirche, w której znajduje się urna z sercem Augusta II Mocnego. Zachwycaliśmy się jedną z najbardziej znaczących budowli późnego baroku w Europie, perłę architektoniczną miasta – Zwinger. Obecnie w tym kompleksie muzealnym odwiedzić można galerię z obrazami dawnych mistrzów takich jak: Tycjan, Rubens czy Rembrandt oraz zbiory porcelany, w których znajduje się zarówno chińska porcelana z XV w., jak i znane w całych Niemczech wyroby porcelanowe z Miśni. Podziwialiśmy także operę Sempera (Semperoper) i wiele innych zabytków. Po rozstaniu z panem przewodnikiem mieliśmy okazję rozkoszować się urokiem miasta i czekoladkami Lindt (każdy z nas dostał po jednej za darmo), pospacerować promenadą spacerowo – widokową – Tarasami Bruehla, z których rozciąga się niezwykły widok na Łabę i leżące naprzeciw nowe miasto, w otoczeniu reprezentacyjnych budynków, jak Akademia Sztuki i Albertinum z galerią Neue Meister. Po obiedzie w McDonaldzie wróciliśmy pociągiem do Lipska. Od poniedziałku ciąg dalszy praktyk.

Praktykanci i opiekunowie

facebook_page_plugin

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”/”Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na pliki cookie