Późnym popołudniem w niedzielę 28 maja dojechaliśmy wraz z opiekunkami szczęśliwie do Schkeuditz. W Niemczech zastała nas piękna wręcz wakacyjna pogoda. Szybko rozpakowaliśmy nasze bagaże - a nie było ich mało :)  i udaliśmy się na krótkie spotkanie organizacyjne. Sympatyczny Pan Martin przypomniał nam jeszcze raz regulamin ośrodka między innymi:  100 Euro kary za hałasowanie po godzinie 22:00. Dodatkowo od naszych miłych opiekunek (Pani Eli i Pani Justyny) otrzymaliśmy czerwone opaski na rękę oznaczające zakaz spożywania napojów alkoholowych.  Miny mieliśmy nietęgie, jak widać na załączonym zdjęciu. Po spotkaniu zjedliśmy naszą pierwszą kolację i udaliśmy się na nocleg. W poniedziałek ruszyliśmy na wycieczkę do miasta Lipsk. Naszą przewodniczką była Pani Jorai Grösel. Okazało się że język niemiecki nie stanowi dla nas problemu i świetnie poradziliśmy sobie w rozmowie z Panią Jorai - 30 godzin dodatkowych zajęć z języka niemieckiego nie poszło na marne :). W Lipsku zwiedziliśmy Stary i Nowy Ratusz, Muzeum Sztuk Pięknych, Uniwersytet Lipsky, Kościół Św. Mikołaja oraz Kościół Św. Tomasz, w którym znajduje się grób Jana Sebastiana Bacha. Następnie podziwialiśmy piękną panoramę miasta z tarasu widokowego budynku Panorama Tower. To nie dla tych co mają lęk wysokości. Pogoda sprzyjała zwiedzaniu – bezchmurne niebo i 31oC. Czas wolny wykorzystaliśmy na samodzielne zwiedzanie miasta i pierwsze zakupy. Po powrocie do ośrodka Schkeuditz  postanowiliśmy zaprzyjaźnić się z pozostałymi grupami z innych krajów. Gra w piłkę siatkową okazała się dobrym pomysłem na integrację. Kolejne dni przed nami.

Pozdrawiamy
Praktykanci

facebook_page_plugin

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”/”Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na pliki cookie